Dergi1
Dergi Anons

Yatırımcı Güveniyle Yükselen Marka: Efor Çay Gücünü Tescilledi

Dünya 29.05.2025 - 14:15, Güncelleme: 29.05.2025 - 14:15 10648 kez okundu.
 

Yatırımcı Güveniyle Yükselen Marka: Efor Çay Gücünü Tescilledi

Londra merkezli Brand Finance'in 2025 yılı itibarıyla açıkladığı “Türkiye'nin En Güçlü 125 Markası” listesine ilk giren Efor Çay pazardaki yarışta yükselişte
Türk çay sektörünün dinamik oyuncusu Efor Çay, sadece üretim hacmiyle değil, kurumsal vizyonla, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ve yatırımcı nezdinde geçmişte de farklılaşmaktadır. Mayıs 2025 itibarıyla BIST 100 endeksine dahil olan şirket, bu kısa sürede gösterdiği performansla ilgili dikkatleri üzerine dikkat çekti. Borsada Güçlü Yükseliş: %594'lük Piyasa Değeri Artışı Borsada işlem görmeye başladığı 5 Temmuz 2024 tarihinde 14,87 TL devam eden fiyatıyla piyasa değeri 5,4 milyar TL olan Efor Çay, 27 Mayıs 2025 itibarıyla kendi baş fiyatını 103,2 TL'ye yükselterek 37,46 milyar TL'ye yükseldi. Bu etkileyici performans, yaklaşık %594'lük bir değer artışına karşılık geliyor. Yatırımcı güveninin somut bir göstergesi olan bu yükseliş, Efor Çay'ın yeniden inşa edilmesini sağlıyor ve mali disiplinini kanıtlıyor. Stratejik Altyapı: 46.000 m²'lik Üretim, 30.000 m²'lik Lojistik Gücü Artvin ve Trabzon'da yer alan iki entegre günlük toplam 1.178 ton çay işlemeye sahip olan Efor Çay, bu kapsamda Türkiye'nin en büyük çay üreticileri arasında yer alıyor. Tokat'ta bulunan 30.000 m²'lik lojistik ve paketleme merkezi sayesinde, Anadolu çapındaki satış operasyonlarını entegre ve verimli bir şekilde yönetiyor. 55 Ürün, Tek Marka: Tüketiciye Ulaşan Değer Zinciri Dökme çaydan bardak poşet çaya, OPA Seylan çayından bitki ve meyve çaylarına kadar 55 farklı ürün grubuyla raflardaki yeri alan Efor Çay, sadece hane tüketimine değil, ev dışı tüketim pazarına da aktif çözümler sunuyor. 2016 yılından bu yana Rainforest Alliance sertifikasına sahip olan marka, “tarladan bardağa” kalite güvencesiyle sürdürülebilir tarımı çoğaltan bir ilkeye dönüştürülmüş durumda. Pazar Payı %10'un Üzerinde Türkiye'de %10'un üzerindeki pazar payı ile Efor Çay, sadece üretim gücüyle değil, marka algısı ve teknolojiye bağlılığı ile sektörel ilerlemeye yürüyor. Ediz Kaboğlu: “Yatırımcı güveni ve sürdürülebilirlik, Efor'un temelleridir” Efor Çay Genel Müdürü Ediz Kaboğlu , markanın bu büyüme başarısına öncülük ettiğini belirtti: "Efor Çay olarak hem içda hem de küresel kalkınma sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Bugün Brand Finance gibi prestijli bir şekilde güçlü markalar listesi yer almak, sadece bir sonuç değil; inşa kararlılığımızın ve kurumsallaşmamızın bir çalışıyoruz.
Londra merkezli Brand Finance'in 2025 yılı itibarıyla açıkladığı “Türkiye'nin En Güçlü 125 Markası” listesine ilk giren Efor Çay pazardaki yarışta yükselişte

Türk çay sektörünün dinamik oyuncusu Efor Çay, sadece üretim hacmiyle değil, kurumsal vizyonla, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla ve yatırımcı nezdinde geçmişte de farklılaşmaktadır. Mayıs 2025 itibarıyla BIST 100 endeksine dahil olan şirket, bu kısa sürede gösterdiği performansla ilgili dikkatleri üzerine dikkat çekti.

Borsada Güçlü Yükseliş: %594'lük Piyasa Değeri Artışı

Borsada işlem görmeye başladığı 5 Temmuz 2024 tarihinde 14,87 TL devam eden fiyatıyla piyasa değeri 5,4 milyar TL olan Efor Çay, 27 Mayıs 2025 itibarıyla kendi baş fiyatını 103,2 TL'ye yükselterek 37,46 milyar TL'ye yükseldi. Bu etkileyici performans, yaklaşık %594'lük bir değer artışına karşılık geliyor. Yatırımcı güveninin somut bir göstergesi olan bu yükseliş, Efor Çay'ın yeniden inşa edilmesini sağlıyor ve mali disiplinini kanıtlıyor.

Stratejik Altyapı: 46.000 m²'lik Üretim, 30.000 m²'lik Lojistik Gücü

Artvin ve Trabzon'da yer alan iki entegre günlük toplam 1.178 ton çay işlemeye sahip olan Efor Çay, bu kapsamda Türkiye'nin en büyük çay üreticileri arasında yer alıyor. Tokat'ta bulunan 30.000 m²'lik lojistik ve paketleme merkezi sayesinde, Anadolu çapındaki satış operasyonlarını entegre ve verimli bir şekilde yönetiyor.

55 Ürün, Tek Marka: Tüketiciye Ulaşan Değer Zinciri

Dökme çaydan bardak poşet çaya, OPA Seylan çayından bitki ve meyve çaylarına kadar 55 farklı ürün grubuyla raflardaki yeri alan Efor Çay, sadece hane tüketimine değil, ev dışı tüketim pazarına da aktif çözümler sunuyor. 2016 yılından bu yana

Rainforest Alliance sertifikasına sahip olan marka, “tarladan bardağa” kalite güvencesiyle sürdürülebilir tarımı çoğaltan bir ilkeye dönüştürülmüş durumda.

Pazar Payı %10'un Üzerinde

Türkiye'de %10'un üzerindeki pazar payı ile Efor Çay, sadece üretim gücüyle değil, marka algısı ve teknolojiye bağlılığı ile sektörel ilerlemeye yürüyor.

Ediz Kaboğlu: “Yatırımcı güveni ve sürdürülebilirlik, Efor'un temelleridir”

Efor Çay Genel Müdürü Ediz Kaboğlu , markanın bu büyüme başarısına öncülük ettiğini belirtti: " Efor Çay olarak hem içda hem de küresel kalkınma sorumluluğumuzun bilincindeyiz. Bugün Brand Finance gibi prestijli bir şekilde güçlü markalar listesi yer almak, sadece bir sonuç değil; inşa kararlılığımızın ve kurumsallaşmamızın bir çalışıyoruz.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve favorilezzetler.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.